Sommarens program i Petrus

Du som är i Helsingfors under sommaren, välkommen med på det som händer i församlingen!

Gudstjänster

Gudstjänster i juni och augusti

kl. 10 Högmässa i Munksnäs kyrka. Kyrkkaffe efter gudstjänsten.

kl. 12 Högmässa i Åggelby gamla kyrka. Kyrkkaffe efter gudstjänsten.

kl. 15.30 SommarPuls utanför Petruskyrkan. En avslappnad sommarsöndag med undervisning, bön och gemenskap.

Gudstjänster i juli

kl. 10 Högmässa i Åggelby gamla kyrka. Kyrkkaffe efter gudstjänsten.

kl. 13 Högmässa i Munksnäs kyrka. Kyrkkaffe efter gudstjänsten.

kl. 15.30-16.30 Sommarpuls på Zoom. Undervisning och bön tillsammans. Du kommer med via den här länken: Zoom Puls i juli , Meeting ID: 664 8935 5330

Välsignelse inför dagis- och skolstart

I samband med Puls-gudstjänsten 13.8 kl. 15.30 i Petruskyrkan välsignas barnen inför det nya läsåret. Välkommen med hela familjen och faddrar. Välsignelse betyder att vi tillsammans samlas i kyrkan för att be Gud om allt gott: trygghet, hälsa, glädje, vänner och allt som vi tycker att är viktigt.

Fredagscafé i Petruskyrkan

Fredagscafé är engemenskap för alla åldrar att mötas kring en kopp kaffe efter veckan! Varje fredag kl. 17-19, start 18.8. Välkommen och hänga tillsammans,  kom ensam eller med vänner!

Al Massira ledarutbildning

I augusti ordnar Petrus församling och Kannelmäen seurakunta tillsammans en utbildning för nya Al Massira ledare. Skolningen är för dig som är intresserad av hur man når ut med evangeliet till människor från mellanöstern och ger dig verktyg att se Bibeln ur ett Mellan-östern perspektiv.

Fyra kvällar i augusti tisdagar 22.8 och 29.8 samt torsdagar 24.8 och 31.8 kl. 17-20.30
Plats: Kannelmäen seurakunta, adress Klarinettvägen 6-8 A, fjärde våningen.

Utbildningen görs på finska och engelska, utbildare är Tua och Torsten Sandell.

Anmäl dig senast 20.8 till diakonissa Tua Sandell,  .

Mer information: Al Massira ledarutbildning i Augusti / Training for Al Massira Group Leaders in August » Petrus (petrusforsamling.net)