Al Massira ledarutbildning i Augusti / Training for Al Massira Group Leaders in August

Al Massira – ett verktyg för att nå personer från mellanöstern med evangeliet

(In English below, suomeksi alla)

I augusti ordnar Petrus församling och Kannelmäen seurakunta tillsammans en utbildning för nya Al Massira ledare. Skolningen är för dig som är intresserad av hur man når ut med evangeliet till människor från mellanöstern och ger dig verktyg att se Bibeln ur ett Mellan-östern perspektiv.

Fyra kvällar i augusti tisdagar 22.8 och 29.8 samt torsdagar 24.8 och 31.8 kl. 17-20.30
Plats: Kannelmäen seurakunta, adress Klarinettvägen 6-8 A, fjärde våningen.

Utbildningen görs på finska och engelska, utbildare är Tua och Torsten Sandell.

Anmäl dig senast 20.8 till diakonissa Tua Sandell,  . För anmälan behövsditt namn, vilken församling du tillhör, e-postadress och telefonnummer. Platserna är begränsade.

Pris: 95 euro. I priset ingår tillgång till filmerna och en ledarguide. Vi hoppas du använder dem för att nå ut till fler!

Vad är Al Massira?

Almassira är ett verktyg för att nå personer från Mellanösterna med evangeliet. Det är ett ”multimedia-Alfa” som tar oss från skapelseberättelsen hela vägen fram till Messias och hans efterföljare. Materialet passar också bra för finländska bibelgrupper,  för dem som vill upptäcka Gamla Testamentet som grunden för vår tro på ett nytt sätt.
Paketet innehåller 13 filmavsnitt och en ledarguide med färdiga diskussionsfrågor. Filmerna är gjorda på arabiska, men finns dubbade till 35 olika språk. Undertexter finns också på många språk, bl.a finska och svenska.

Mer information om Al Massira almassira.org ↗

Organisatör: Kannelmäen seurakunta, Petrus församling
Kontaktperson: Tua Sandell
E-post:

Training for Al Massira Group Leaders in August 2023

Al Massira is a biblical teaching emerging from a Middle Eastern perspective.

On the premises of the Kannelmäki parish on Klanu, at Klaneettitie 6–8 A, 4th floor, training for Al Massira group leaders is organized on Tuesdays, 22.8. and 29.8. and Thursdays, 24.8. and 31.8. from 17:00 to 20:30. The training is conducted partly in English and partly in Finnish. There are a limited number of places available for the training program. The participation fee for each participant is 95 euros. The participant attending the training commits to leading the Al Massira group as a volunteer.

For inquiries and registration, please contact . The deadline for registration is Sunday 20.8.2023. Information required for registration: your name, your own parish, email address and phone number.

To find out more about Al Massira, please visit almassira.org ↗

Al Massira -ryhmänohjaajien koulutus elokuussa 2023

Al Massira on Lähi-Idän perspektiivistä nousevaa raamattuopetusta.

Kannelmäen seurakunnan tiloissa Klanulla, os. Klaneettitie 6–8 A, 4. krs, järjestetään Al Massira -ryhmänohjaajien koulutus tiistaisin 22.8., 29.8. ja torstaisin 24.8., 31.8. klo 17–20.30. Opetuskielet englanti ja suomi. Paikkoja on rajoitettu määrä. Hinta 95 euroa. Koulutukseen osallistuja sitoutuu Al Massira -ryhmän ohjaamiseen vapaaehtoistyönä.

Tiedustelut ja Ilmoittautuminen viimeistään su 20.8. Ilmoittautumisessa tarvittavat tiedot: nimesi, kotiseurakuntasi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi.

Voit tutustua Al Massiraan osoitteessa almassira.org ↗

Järjestäjä: Kannelmäen seurakunta, Petrus församlin