Ulla-Christina Sjöman har gått vidare

Herrens trotjänare och förebedjare Ulla-Christina Sjöman har fått gå vidare.
I drygt 40 år har Sjöman bett för otaliga människor och burit deras nöd till Herren.
Hon somnade in på kvällen på självständighetsdagen fredagen den 6.12, efter att hennes hälsa de senaste veckorna blivit sämre.

Ulla-Christina startade Förbön och Tack kvällarna som fortfarande pågår i Petrus församling. Som bäst var det över tusen personer till hennes förbönsgudstjänster, och i Munkshöjdens kyrka där hon bad varannan tisdag räckte sittplatserna sällan till.

Petrus församling minns Ulla-Christina med stor tacksamhet och hoppas bära vidare det arbete hon påbörjat.

Jordfästningen kommer att hållas tisdag 14.1 kl. 18, i Munkshöjdens kyrka. På samma dag och plats där Förbön och Tack kvällarna ordnats.

YLE gjorde en dokumentär om Ulla-Christina tidigare i år. Du kan läsa artikeln och titta på programmet här: SVENSKA YLE

Bilderna fotograferade av Jani Laukkanen har tidigare publicerats i tidningen Askel och Kyrkpressen.