Stöd nyckelsatsningar i församlingen

En grupp glada människor sitter i en soffa

Petrus församling samarbetar med ett antal fristående föreningar som har till syfte att stöda församlingens verksamhet. En av dessa är föreningen Petrusplus rf, som även skrivs Petrus+.

Föreningen vill se människor uppleva den glädje och frid som kommer av att känna Gud och få sina liv förvandlade. Samtidigt finns en längtan och en vision att också stöda och se Guds rike gå fram i andra delar av Finland samt internationellt. Detta uppnås genom att ordna olika evenemang, stöda församlingens satsningar samt stöda personer som utför arbete i enlighet med föreningens vision.

Transform 2022-2023

Transform är en ettårig skola i Petrus församling där vi gör en djupdykning i hur det kan se ut att följa Jesus. Under året får man undervisning om Bibeln, lärjungaskap, ledarskap och mission samtidigt som man vandrar nära varandra och lär sig att tjäna församlingen och människor utanför den på olika sätt.

Under det kommande året 2022-2023 vill vi tydligare välsigna och ge vidare det vi fått. Bland annat kommer vi att öppna upp vissa Transform dagarna för alla, genom att ha Transform-kvällar några gånger per termin. Utöver Petrus
församling vill vi också stiga in och tjäna församlingar och gemenskaper runt om i Finland.

Understöd arbetet

De senaste två åren har det varit möjligt för Ida-Maria ”Iitu” Pekkarinen att leda arbetet tack vare människor som trott på Transforms vision och förbundit sig till att vara månadsgivare ett helt år. Anställningen är ekonomiskt beroende av givande, så ditt bidrag gör en konkret skillnad för att arbetet ska gå vidare. Genom att investera ekonomiskt i anställningen investerar du även i Guds rikes tillväxt i vårt land.

Från och med 1.8.2022 är det stödföreningen Petrus Plus som kommer att kanalisera givandet.

Du kan bli månadsgivare genom att kontakta Iitu via e-post

Mer om stödföreningen Petrus+

Ifall du är intresserad att så in i församlingens arbete på andra sätt kan du läsa mer om stödföreningen PetrusPlus här: https://petrusforsamling.net/petrusplus/