Sommaren i Petrus

Helsingfors visar sin bästa sida under sommaren! För dig som är i Helsingfors under sommarmånaderna ordnas Välkommen med på församlingens program under sommaren. För dig som är i Helsingfors

sommarblommor

Gudstjänster under sommaren

Varmt välkommen på gudstjänst under sommaren!

Högmässa

Söndagar kl. 10 i Åggelby gamla kyrka.
Söndagar kl. 13 i Munksnäs kyrka.

Söndag 19.6 ordnas en sommargudstjänst på lägergården Björkebo. Inga övriga högmässor denna söndag. Mer info lägre ner på sidan.

glada Människor utomhus

Sommarpuls

Söndagar kl. 15.30 utanför eller inne i Petruskyrkan beroende på väder. En avslappnad söndagssamling med undervisning, gemenskap och lovsång. Välkommen!

Midsommarens gudstjänster

Lördag 25.6 kl. 13 Gudstjänst i Munksnäs kyrka.
Söndag 26.6 kl. 10 i Åggelby gamla kyrka.

Sommargudstjänst på Björkebo 19.6

19.6 kl. 13 är det gudstjänst på församlingens lägergård Björkebo i Nummela. Gudstjänsten är en avslutning på SLEF:s sommarläger för barn, så du är välkommen med hela familjen! Vid behov ordnas skjuts från Munksnäs kyrka och Petruskyrkan. Inga gudstjänster i Åggelby och Munksnäs denna söndag.
Adress till lägergården: Hurrinpolku 18. Mer info av Ronny Thylin, ronny.thylin(a)evl.fi

Annat sommarprogram

Sommarcafé

31.5 och 23.8 kl. 13 i Petruskyrkan. Välkommen på kaffe, sommarstämning och litet program! Mer info av diakonissan Bodil Sandell.

Outreach-skolning 12.7 kl.18

Välkommen med på Outreach skolning i Petruskyrkan 12.7 kl. 18. Skolningen ordnas i samarbete med andra församlingar och Niki Manninen rån YWAM Helsingfors leder kvällen. Välkommen med!

Bibeldagar i Houtskär 19-22.6.22

Välkommen på Bibeldagarna i Houtskär på Skärgårdsskolan med gemenskap och uppbyggelse av Guds ord! Bibeldagarna är för människor i alla åldrar som vill spendera ett veckoslut i Houtskär och fördjupa sig i Bibeln. Bibelstudieledare: Kyrkoherde emeritus Jan-Erik Sandström. Anmälan så snart som möjligt, senast men senast 31.5 till Petrus kansli eller till , tel. 0500-703 970.

Awakening Europe ”The Call Back” Helsingfors 20-22.7

I hundratals år har missionärer från Europa fört Evangeliet ut över hela jorden. Vi tror att det nu är tid att föra Guds ord tillbaka till Europa. I sommar ordnas den ekumeniska Awakening Europe Call Back konferensen i Rotterdam och efter det ordnas tio Call Back evenemang i tio olika städer i Europa, av vilka Helsingfors är en.

Vår församling, tillsammans med andra, är med och organiserar evenemanget. Vi vill uppmuntra lokala församlingar att älska sin stad och sitt land genom att evangelisera. Sätt datumen 20-22.7 i din kalender redan nu!

Du har möjlighet att vara med på välkomst teamet på kvällarna och annars går dagarna ut på att gå ut i Helsingfors och möta människor. Du kan anmäla dig via länken: https://forms.gle/bbBGbELgZSbEC8xw5

Mer info om evenemanget får du av Iitu Pekkarinen, Pauliina Kittilä eller Edith Kortekangas.

Mer om visionen bakom Awakening Europe ”The Call Back”: https://awakeningeurope.com/the-call-back

Sommarhemmet Björkebo

Vill du spendera en sommardag borta från Helsingfors? Det är möjligt att boka församlingens sommarhem Björkebo i Nummela under sommaren för en avgift på 10€/person per dygn.

Mera information om lägergården hittar du här: https://petrusforsamling.net/bjorkebo-sommarhem/