Retreat för unga vuxna

Välkommen till Snoan för en helg där du får stilla dig inför dig själv och Gud! Denna retreat är speciellt riktad till dig som räknar dig själv som ung vuxen (ca 20–35 år). Du är speciellt välkommen med också ifall du aldrig varit på stilla retreat förr och är nyfiken att pröva på vad det innebär att vara på en retreat i stillhet tillsammans med andra.

Petrus församling ordnar en retreat för unga vuxna den 24–26 februari 2023 på Retreatgården Snoan i Lappvik.

Retreaten kommer att följa Snoans dagsprogram för retreater, med ankomst ca kl. 17–18 på fredag 23.2 och en kvällsmåltid kl. 18.30. I programmet ingår morgonmässa, olika bönemoment, meditationer och vägledningar och naturligtvis egen tid att njuta av stillhet, vila, promenader och samtal med Gud. Retreaten är en plats där du kan få stanna upp inför dig själv och inför Gud. Du får helt enkelt tid att stanna upp från allt som brusar på och vila i tystanden. Retreaten avslutas på söndag 26.2 ca kl. 15.

ANMÄLAN OCH PRIS

Antalet deltagare är begränsat till 11 personer, så anmäl dig gärna i god tid! Anmälan till Edith Kortekangas, . Meddela namn, adress, telefonnummer samt eventuella matallergier. Sista anmälningsdagen är den 1 februari 2022. Priset med logi, mat och program inkluderat är 150 euro.

Om deltagaravgiften känns för hög så låt det inte bli ett hinder från att delta i retreaten. Du kan frimodigt vända sig till församlingen och be om att få delta i retreaten till ett nedsatt pris. Understödsföreningen Snoans vänner rf beviljar också stöd för retreatdeltagare (kontakta Cecilia Forsén, tfn 040 142 5220, e-post: cecilia.forsen@evl.fi eller cecilia.forsen@gmail.com).

På Snoans webbplats kan du bekanta dig med retreatgården  https://snoan.fi/. Snoan har gjort det mesta möjliga för att deltagarna ska kunna vistas där tryggt också under tider då virusinfektioner sprids.

Om du har frågor kring Petrus Unga Vuxna – retreaten, tag gärna kontakt med Edith Kortekangas, per e-post:

Petrus unga vuxna retreaten ordnas av:

Edith Kortekangas, projektanställd inom Ungdoms diakonin i Petrus Församling

Birgitta Udd, retreatledare