Petrus söker huvudvärdinna/övervaktmästare 50-80%

Petruskyrkan är vår huvudkyrka med mångsidig verksamhet under veckan.

Petrus församling söker en huvudvärdinna/övervaktmästare för tiden 1.5–31.12.2023 med möjlighet till förlängning. Anställningsgraden och arbetsuppgifterna kan anpassas enligt vad som passar dig bäst, mellan 50–80 %. Under sommaren är det lugnare i verksamheten och då har du möjlighet att vara tjänstledig enligt behov.

Tilllträde 1.5.2023 eller enligt överenskommelse. Om du är rätt person för oss, så kan vi anställa dig genast. Kravgrupp 501, lön och villkor enligt KyrkTAK. Språkkraven är nöjaktiga kunskaper i finska och svenska. Det är möjligt att ansöka om dispens från språkkraven. Körkort och tillgång till egen bil är värdefullt men inte nödvändigt.

Vi söker dig som:

• har ett öga för detaljer och ordning, är plikttrogen och noggrann i ditt arbete
  • har förmåga att planera och organisera serveringen vid större evenemang i kyrkan
  • kan planera och tillreda enklare måltider för grupper på 20-50 personer
  • kan sköta konkreta och praktiska uppgifter inklusive lite städning
  • arbetar bra i team tillsammans med oss andra, är uppmuntrande och konstruktiv
  • kan arbeta flexibelt och med god attityd betjäna en församling som har mångsidig verksamhet och hög förändringstakt
  • delar församlingens vision och värderingar och vill arbeta i församling

Anställningsgrad 50 %

Till dina uppgifter hör att självständigt ansvara för praktiska arrangemang kring serveringen vid församlingens olika evenemang och tillställningar. Planera, göra inköp, tillreda enklare mat och servera vid t.ex. gemensamma gudstjänster, olika kurser och möten.

Som ansvarig för församlingens huvudkyrka Petruskyrkan lär du dig hur huset fungerar och kan i samarbete med kansliet beställa enklare service och dagliga förnödenheter. Du håller kontakt med firman som städar våra lokaler och ser till att allt ser snyggt ut under veckan. Du har koll på församlingens utrustning så som porslin, köksutrustning, inredning, belysning och beställer nytt vid behov.

I mån av möjlighet kan du även fungera som kyrkvaktmästare vid förrättningar och annat som ordnas i kyrkan.

kyrkvaktmästare
En kyrkvaktmästares arbete är mångsidigt.

Anställningsgrad 80 %

Till dina uppgifter hör dessutom att fungera som kyrkvaktmästare på församlingens söndagsgudstjänster i Munksnäs och andra gudstjänster under veckan.

Vi hoppas att du är den vi söker och att du ska trivas bra i denna uppgift!

Varmt välkommen att sända en fritt formulerad ansökan och CV till kyrkoherde Daniel Björk, .
Mera information av uppgiften kan fås av Rebecka Björk, 040-9612913

Sista ansökningsdag 10.4.2023, kl 12.

Petrus församling firar 10 år
Petrus är en aktiv och levande församling med människor i alla åldrar.