Lovsångs- och bönedygn 18-19.9

En tid att stanna upp och fyllas

Hösten är igång och vi som församling vill börja läsåret med det viktigaste – att stanna upp inför Gud! Vi vill ta tid inför Gud och bli mera medvetna om hans närvaro i vår höst och kommande säsong.

Framför allt är böne- och lovsångsdygnet en tid för oss alla att stanna upp och låta Gud möta oss i lovsång eller bön, utan agenda. Kort sagt: ge honom vårt hjärta och prisa honom. Vi tror det gör all skillnad att som församling komma samman och minnas att Jesus är Herre över allt, att han är källan till liv och att han vill möta oss.

Hur deltar jag?

Dygnet sker på plats i Petruskyrkan 18-19.9 kl. 18-18. Ingen förhandsanmälan krävs med tanke på de restriktioner som råder i samhället just nu. Det finns möjlighet till att hålla säkra avstånd i kyrkan och vi uppmuntrar till användning av munskydd. Du kan välja att vara med en timme eller flera!

Vi inleder och avslutar dygnet tillsamman

Böne- och lovsångsdygnet är fritt uppbyggt där du får be och lovsjunga som du vill. Vi inleder och avslutar dygnet tillsammans. Lördag kväll kl. 18 startar med lovsång i Petruskyrkan och kl. 21-22 tänder vi ljus och ber. Du är välkommen med och tända ljus! Dygnet avslutas med Puls-gudstjänsten på söndag kl. 15.30 och möjlighet för förbön och lovsång kl. 17-18!
Kom med och lovsjung och be ett helt dygn tillsammans!