Ledig tjänst som församlingssekreterare

Petrus församling lediganslår en heltidstjänst som församlingssekreterare med ansvar för information och administration. Vi söker dig som är självständig med god samarbetsförmåga som delar församlingens vision och målsättningar. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift, är strukturerad och noggrann, har problemlösningsförmåga, kreativitet och erfarenhet i att hantera olika dataprogram. Tjänsten förutsätter utmärkta kunskaper i svenska och goda kunskaper i finska. Den sökande bör vara medlem i den evangelisk-lutherska kyrkan. Tjänsten består av två delar: informatör 50% och församlingsadministration 50%. Till arbetsbilden som informatör hör arbete med Petrus webbplats, Petrusbladet, tidningsannonser, layout av flyers och affischer samt utveckling av informationsgången i församlingen både internt och utåt. Till arbetet som församlingsadministratör hör att hålla kontakt med församlingens smågrupper, jobba med projekt, administrera församlingens kurser och olika event, arbeta i nära samarbete med kyrkoherden med beredning av församlingsrådsmöten och biträda i den strategiska utvecklingen av församlingen. Du kommer även att fungera som församlingsrådets sekreterare. Du kommer vid behov att vikariera vår andra församlingssekreterare med ansvar för ekonomi- och folkbokföring vid semestrar och andra ledigheter. Tjänsten är placerad i kravgrupp 501. Lön och villkor enligt kyrkans tjänste- och arbetskollektivavtal (KyrkTAK). Ansökningstiden går ut måndag 16.6.2014 kl. 16. Tillträde 29.9.2014 eller enligt överenskommelse. Ansökningarna riktas till Petrus församling, Vespervägen 12 A, 00320 Helsingfors eller . Närmare information: kyrkoherde Bengt Lassus tfn (09) 2340 7110 eller församlingspastor Daniel Björk tfn 050-432 3305.