Kyrkoherdeinstallation

Söndag 2.4 installerades Daniel Björk högtidligt i sin tjänst som kyrkoherde i Petrus församling. Biskop Björn Vikström och mer än 250 församlingsmedlemmar deltog i ceremonin som hölls i Munkshöjdens kyrka. Efter installationen blev det mat och kaffe och därefter ett festligt och mångsidigt program.

Daniel har redan arbetat åtta år i Petrus församling och är välbekant för de flesta. De senaste två åren har han varit tf kyrkoherde i församlingen och det är en glädje att nu välkomna Daniel som fast installerad kyrkoherde. Vi ser fram emot många givande år tillsammans.

Ett stort Tack till alla er som var med och gjorde kyrkoherdeinstallationen till en fest!

Läs artikeln i kyrkpressen HÄR.

Här är några stämningsbilder för er som missade det hela. Stort tack till Maria Hedengren för de fina bilderna.

Kyrkoherdeinstallation 2.4

Välkommen på fest!

Söndagen 2.4 blir det kyrkoherdeinstallation i Munkshöjdens kyrka, kl 15. Lägg in det i kalendern redan nu och kom med! Det blir en fest för hela församlingen. Bra musik, mat och tårta utlovas. PROGRAM 15.00 Installation i ämbetet 16.30 Mat och kaffe med tårta 17.30 Efterfest med program Är du intresserad av att hålla tal eller program? Kontakta: (Obs! Gemensam gudstjänst för hela församlingen, inga andra gudstjänster denna söndag.) Daniel Björk tillträdde som kyrkoherde i Petrus församling i februari. Daniel har arbetat snart åtta år i Petrus varav de senaste två åren som tf kyrkoherde. ”Jag är glad och tacksam över att få vara en del av en fantastisk församling som Petrus.” säger Daniel.
”Församlingen har en mycket viktig uppgift idag. På många sätt känns samhället hårdare. Jesus vill visa ett annat sätt att leva, där vi ser varandra. Han vill att du och människorna runt omkring dig ska må bra. Vi får alla vara med och vara ljus och salt där ute.”
Daniel är gift med Rebecka som också jobbar i församlingen. De bor i Malmgård med sina två pojkar, Emanuel 5 år och Theodor 3 år. Blir det nån fritid över går Daniel gärna på gym eller tränar kampsport.