Kyrkhelg Syd 20-22.3

Temat ”INFÖR DITT ANSIKTE” uppmanar oss att reflektera över Gud som Sanningen, som den Allsmäktige som leder historiens gång och som vill leda oss i våra liv.

PROGRAM

Fredag 20.3.2020
Kl. 19 Kyrkhelgens öppnande: Konsert med Pekka Simojoki och Heidi Simelius. Övriga medverkande: Fredrik Södö, Tuomas Anttila, Peter Hilli Servering efter mötet

Lördag 21.3.2020
Kl 9.30 Morgonkaffe
Kl 10 Bibeltimme med Antti Laato – Guds ansikte i Bibeln. Kyrksalen
Kl 11 Seminarier
1) Inför Guds ansikte i miljökrisen – Björn Wallen. Kyrksalen
2) ”Vad är livet?” – Pekka Reinikainen, bibeltimme. Övre salen
Kl 12.30 Lunch
Kl 14 Paneldiskussion – Inför ditt ansikte i arbetslivet i panelen: Peter Fagerholm, Maria Hedengren, Kaj Nylund, Christoffer Perret och Christine Skogman, diskussionsledare: Bengt Lassus. Kyrksalen
Kl 15.15 Eftermiddagskaffe. Under kaffet boksignering med Antti Laato
Kl 16 Seminarier
3) Kristus i Gamla testamentet – Antti Laato. Kyrksalen
4) Vårt dagliga bröd – Kaj Nylund. Övre salen
Kl 17.30 Middag
Kl 19 Festkväll – Guds omsorg i mitt liv Brita och Mattias Gädda, Peter Didricksen, Fiona Chow & Kingdom Singers, Petrus’ lärjungaskola Transform, Stig-Olof Fernström Kvällen avslutas med våffelkalas till förmån för Transforms missionsresa i maj 2020.

Söndag 23.3.2020
Kl 13.30 Bibeltimme med Henrik Perret – Tidens tecken. Övre salen
Kl 14.30 Kyrkkaffe
Kl 15.30 Högmässa – Inför ditt ansikte. Predikant: Gunnar af Hällström, liturg: Benjamin Sandell, kantor: Heidi Åberg. Petrus församlings barnkyrka och CoolKids. Högmässan bandas för radion och sänds vid ett senare tillfälle.

BARNENS KYRKHELG
Programmet för barnen ordnas i två grupper: 1) dagisbarn, 3 år-5 år och 2) barn i förskolan och skolåldern. Ta med utekläder på lördag!

Lördag
Kl. 11-12.30 lunch Kl. 14-15.15 saft o bulle Kl. 16-17.30 middag Kl. 19-20.30 våffelkalas

Söndag
Kl. 15.30 barnkyrka (dagisbarn) och CoolKids (förskolan och uppåt) i samband med högmässan

KOLLEKTER
Kyrkhelgen uppbär ingen deltagaravgift. I stället hoppas vi att du vill vara frikostig då kollekterna till förmån för Guds rikes arbete insamlas.

FÖRBINDELSER
Bussarna 50, 51, 52, 63, 550, 552 stannar på Skogsbäcksvägen 200 m från kyrkan.
Bussarna 66, 67, 553 stannar på Baggbölevägen 450 m från kyrkan. Planera din resa på www.reittiopas.hsl.fi.
PARKERING
Petruskyrkans parkering och längs gatorna i Månsas

ANMÄLNINGAR
I princip behövs ingen anmälan. För att underlätta planeringen av barnprogrammet ber vi ändå att barnen anmäls till . Uppge också barnets ålder och förälderns namn och kontaktuppgifter.

MAT
Vi ber samtliga deltagare meddela eventuella allergier till eller 09-2340 7100. Bjud gärna med dina vänner!

KYRKHELGENS ARRANGÖRER
Petrus församling tillsammans med följande organisationer: Evangeliska folkhögskolan i Svenskfinland, Finlands Ev.luth. Student och Skolungdomsmission r.f., Teologiska Institutet i Finland, Fridsföreningen i södra Finland r.f., Förbundet Kyrkans Ungdom r.f., Luthersk Inremission r.f., Kristet Perspektiv r.f., Martyrkyrkans vänner r.f., Närvilä bönehusförening r.f., Oas-rörelsen i Svenskfinland r.f., Pro Lukas r.f. samt Svenska Lutherska Evangeliföreningen i Finland r.f.

KONTAKTPERSON
Kyrkoherde em Bengt Lassus, , tfn +358-50-5514807 och Matts Nysand, , tfn 0400-706479.

MER INFO: https://www.kyrkhelg.fi/