Kyrkhelg syd 29-31.3

Kyrkhelg syd ordnas i Petruskyrkan 29-31.3 och Petrus församling är en av arrangörerna.

Årets tema är De troendes gemenskap, och i programmet ingår bibelstudium, seminarier, föredrag och tid för umgänge. Som gästtalare är bl.a. Hans Jönsson, biskop i Lettland.

Fredag 29.3

kl. 19 Kyrkhelgens öppnande khde Daniel Björk. Bibelstudium De höll troget fast vid läran(Apg 2) biskop Hans Martin Jönsson (Lettland). Solosång Tuomas Anttila. Servering efter mötet.

Lördag 30.3
kl. 10 De samlades i hemmen (Apg 2). Bibelstudium i kyrkan, Leif Nummela.
kl. 11 Seminarier I:
1. Hur ge tron vidare till nästa generation? Jan-Gustav & Mikaela Björk, i kyrksalen.
2. Överflödande liv i vardagen. Benjamin Sandell & Jonatan Silfverberg, i övre salen.

kl. 12.30 Lunch
kl. 14 Föredrag: Levande och andliga gemenskaper i folkkyrkan idag. Timo Pöyhönen, i kyrksalen.
kl. 15.15 Kaffe
kl. 16 Seminarier II:
3. Små gemenskaper i praktiken. Grupp från Uusi Verso (Tammerfors), på svenska i kyrksalen.
4. Att dela sin tro. Samuel Snellman & Tuomas Metsäranta, i övre salen.
kl. 17.30 Middag
kl. 19 Festkväll i kyrksalen. Bibelstudium: De var omtyckta av hela folket (Apg 2), Hans Martin Jönsson. Medv. Amanda Audas-Kass. Musik, lovsångsgruppen.
Servering efter mötet.

Söndag 31.3
kl. 13.00 Bibelstudium i övre salen: De gick ut (Apg 2). Leif Nummela. Servering efter mötet.
kl. 15.00 Högmässa. Predikan Hans Martin Jönsson, liturg Daniel Björk, kantor Peter Hilli, Petrus Vokalensemble

Välkommen! Mer info hittar du på http://www.kyrkhelg.fi/