Kyrkhelg Syd 25-27.3.2022 – SKRIFTEN ÖPPNAR SIG

I 2 Kung. 22-23 finns en gripande berättelse om hur Israels folk återfann Herrens lagbok och den självrannsakan och reform som det ledde till. I Luk. 24 berättas det om Emmausvandrarna som fick sällskap av den uppståndne Jesus. De var förvirrade efter påskens händelser och kände inte igen honom. Jesus förklarade för dem vad som stod skrivet om honom överallt i GT. Först på kvällen när de åt kvällsmat tillsammans öppnades deras ögon så att de förstod vem som hållit dem sällskap under vandringen från Jerusalem.

Det finns så mycket att upptäcka i Skriften och stor välsignelse väntar den som tar sig tid att stanna upp inför det som står skrivet. Om man funnit en vattenkälla med friskt och gott vatten så går man inte bara förbi den. Man dricker ur den, en gång, två gånger, tre gånger… Man återvänder, för man behöver det. Den friska källan rymmer livet. Både som enskilda och tillsammans som församling behöver vi gång efter annan återvända och sätta oss ner vid Skriftens källa. Där finns bekräftelse, där finns upprättelse, där finns tillrättavisning, där finns helande – där finns liv, det liv Gud har kallat oss till.

Välkommen på Kyrkhelg Syd 25-27.3.2022 i Petruskyrkan, Skogsbäcksvägen 15

Fredag 25.3.2022

Kl. 19 Kvällsmöte – Hur skall jag läsa Bibeln? Jouko Talonen, Vesa Ollilainen,
Matias Gädda, Mathias Sandell
Kl. 20.30 Servering
Kl. 21 Ungdomssamling – Genetiken visar på en gemensam förfader Pekka
Reinikainen, Martta Leipälä, Benn Snellman. Tolkning till finska.

Lördag 26.3.2022

Kl. 10-11.30 Bibelstudium – Lagboken blir återfunnen (2 Kung. 22:3-23:27) Leif
Nummela
Kl. 11.30 Lunch
Kl. 13-13.30 Seminarium – Open Doors och den förföljda kyrkan
Kl. 13.30-14 Allsång – Sången om Kristus. Tuomas Anttila, Mathias Sandell
Kl. 14.15-15 Seminarium – Evangeliet med Petrus’ ögon. Matias Gädda
Kl. 13-15 barnens kyrkhelg – Martin Sandberg m.fl.
Kl. 15.15 Kaffe
Kl. 15.45-17 Seminarium – Då öppnades deras ögon. Majlis Janatuinen
Kl. 15.45-17barnens kyrkhelg – Martin Sandberg m.fl.
Kl. 17 Middag
Kl. 19 Festkväll – Ditt ord är mina fötters lykta. Karin Degerman, Wihtori Karukka, Pauliina Kittilä, Laura, Fiona Chow, Kingdom Singers

Söndag 27.3.2022

Kl. 15.30 Högmässa, Pekka Reinikainen, Daniel Björk, Mathias Sandell, Fiona Chow
m.fl.
Kyrkkaffe

VI BEAKTAR AKTUELLA CORONARESTRIKTIONER

Kyrkhelg Syd 2022 ordnas i normal ordning förutsatt att läget tillåter det. Vi ber alla deltagare att kontrollera den senaste informationen på www.kyrkhelg.fi veckan innan.
Alla möten strömmas på Youtube. Ifall att Kyrkhelgen inte kan ordnas som ett för alla öppet evenemang kommer programmet att förverkligas med endast de
medverkande närvarande.
Vi förväntar oss att alla deltagare bär ansiktsmask och iakttar god handhygien. Stanna hemma och följ med strömningen om du inte är frisk.

ANMÄLAN

Deltagandet i Kyrkhelgen kostar ingenting. Programmet är öppet för alla intresserade. Det här året behöver vi din anmälan för att bättre kunna överblicka läget och antalet deltagare. Anmäl dig till eller 09-2340 7100.

BARNENS KYRKHELG

På lördag eftermiddag ordnas skilt program för barnen. Martin Sandberg som ansvarar för programmet tar kontakt med de anmälda veckan innan.

MERA INFORMATION

Ronny Thylin, 050-3803 548 eller ronny.thylin[at]evl.fi

Du hittar mer info på https://www.kyrkhelg.fi/