Kreativ dag: Målningsworkshop och legobyggning i Petruskyrkan

Släpp din kreativa sida lös i Petruskyrkan lördagen den 20 april. Vare sig du känner dig kreativ eller din kreativa sida sover, är du välkommen!

Profetisk målning

🎨 På nedre våningen ordnas en målningsworkshop kl. 11-14 med ledning av Pauliina Kittilä och Sanni Tunturipuro. Sanni Tunturipuro är konstnär och håller egna målningsworkshopar en gång i månaden. I april gästar hon i Petrus.

Workshopen har fokuset ”Profetisk konst”. Vad är profetisk konst? Hur blir böner och bilder målningar? På vilket sätt kan man dela tron genom profetisk konst? Sanni delar tankar kring hur vi kan förmedla böner, Gud och tro genom målningar. Vi hör även om konkreta situationer då människor mött Gud genom konst. Alla får möjlighet att måla en egen tavla med akrylfärger på canvas. Du är välkommen med oberoende tidigare kunskaper!

Sanni pratar finska, men det finns möjlighet till tolkning vid behov.

📩 Anmäl dig gärna på förhand till Pauliina så vi kan beräkna material för tillfället. Antingen till eller meddelande till 0504770187

Olet tervetullut maalaustyöpajaan myös suomenkielellä! Työpaja on kaksikielinen. Sanni Tunturipuro ja Pauliina Kittilä johtavat meitä maalauksessa. Ilmoittaudu mielellään Pauliinalle etukäteen jotta osaamme arvioida tarvikkeiden määrän.

Lego byggning

👷 På övre våningen ordnas lego byggning för barn med Kristian Vuoristo kl. 11-16. Ifall du är intresserad av att måla kan du lämna barn som klarar sig själva på lego byggningen under tiden.

Lego byggning välkomnar dock alla som är barn till sinnet oberoende ålder! Ifall du vill både måla och bygga lego kan du förflytta dig till övre våningen för lego byggning då målningsworkshopen slutar.