Invigning av Petruskyrkan

10.3 blir det fest! Petrus församlings nya kyrka blir invigen och samtidigt firar vi församlingens 10-års jubileum.

”Borta bra men hemma bäst” brukar man säga. Man känner när man är hemma. Det är inte som när man är på besök. Hemma känns det bekvämt och avslappnat. Man är välkommen.

I år är det ett speciellt år för Petrus. I år firar vi 10-årsjubileum. Som en fantastisk födelsedagspresent råkar det sig att församlingen för allra första gången får en egen kyrka: Petruskyrkan. Ett stort tack till alla er som arbetat och bett för detta under många år. Nu var Guds timing inne.

Söndagen 10.3.2019 blir det fest. Då firar vi Petrus församlings tionde födelsedag och samtidigt inviger biskop Björn Vikström den nyrenoverade kyrkan för Petrus församlings bruk. Hoppas just du kan komma! Du är välkommen hem.

Efteråt bjuds det på kaffe och tårta. Eget program för barnen.

VÄLKOMMEN!