Godhetsveckan 2019

Mina kära, låt oss älska varandra, för kärleken kommer från Gud. Den som älskar är född av Gud och känner Gud.
1 Johannesbrevet 4:7

Godhetsveckan är här!
Från den kärlek vi får av Gud har vi också möjligheten att dela med oss av den till andra. Det här kan se ut på olika vis och denna vecka är till för att utmana oss som gemenskap att på olika vis leva ut Guds kärlek till våra medmänniskor. För att göra detta kommer vi att på ett konkret sätt få utmaningar att göra på ett personligt och individuellt plan men även i mindre team och tillsammans som gemenskap. Kom också du med och sprid godhet runtomkring dej, och låt Gud visa dej hur vi genom små insatser får vara med och se Guds rike komma på ett oväntat sätt!

Måndag- Fredag:
På Petrus församlings Facebooksida kommer vi varje dag få höra en tanke från någon person gällande godhet och vad detta har för betydelse i deras liv. I samband med detta kommer vi även få små personliga godhets-utmaningar som, vi kan pröva på för att utmana oss själva.

Lördagen:
På lördagen kommer vi att i små team åka ut och hjälpa personer som meddelat att de av olika orsaker önskar praktisk hjälp av olika slag, så som t.ex. hjälp med städning och fönstertvätt. Kontakta Kajsa Sjöberg på , så blir du tillsatt i ett av teamen och får komma med och göra en konkret skillnad i någons liv.

Söndagen:
På söndagen är tanken att vi tillsammans som gemenskap ska få visa godhet till de människor som bor i Månsas. Vi kommer att dela ut gratis våfflor utanför kyrkan och gå ut i Månsas, för att prata med människor och fråga dem vad de önskar att kyrkan skulle göra för detta område. Veckan avslutas sedan med Puls-gudstjänst. Mer info på facebook och av Kajsa Sjöberg,