Dop av kyrkoherdeparets barn på Puls 23.2

Välkommen med och fira livet söndagen 23.2 kl. 15.30 på Puls- gudstjänsten.

I samband med Puls nu på söndag döps kyrkoherde Daniel och Rebecka Björks son. Dessutom firar kyrkoherde Daniel 40-år samtidigt. Efter Puls bjuds det på tårta och kaffe, så du är varmt välkommen att vara en del av firandet!

Dopet är en fantastisk gåva från Gud. Det är ett löfte om befrielse och beskydd. Gud lovar att alltid stå vid vår sida. Han tar emot oss precis sådana som vi är. Det är Gud som handlar i dopet. Vi kan inget göra för att förtjäna hans kärlek. I dopet händer något konkret och verkligt. Vi förs från ”mörker till ljus” säger Bibeln. Vi blir befriade. Vi får en ny framtid och ett nytt hopp. Man kan säga att dopet är som ett nytt MEDBORGARSKAP, en ADOPTION och en LIVBOJ. Dopet är också början på ett NYTT LIV.

Detta liv får vi fira tillsammans!