Retreat på Snoan 2022 inställd

Petrus församling retreat 28−30 januari 2022 på Retreatgården Snoan i Lappvik är tyvärr inställd p.g.a. det nuvarande smittoläget. Vi hoppas kunna ordna en retreat senare i år. Under kan du läsa om hurdan en retreat är ifall du är intresserad att komma med nästa gång det ordnas!

Info om retreaten

Retreaten kommer att följa Snoans dagsprogram för retreater, med ankomst ca kl. 17−18 på fredag 28.1 och en kvällsmåltid kl. 18.30. I programmet ingår morgonmässa, tideböner (middagsbön, vesper, completorium), meditationer och vägledningar och naturligtvis egen tid att njuta av stillhet, vila, promenader och samtal med Gud. Retreaten avslutas på söndag 30.1 ca kl. 15.

Anmälan och pris

Antalet deltagare är begränsat till 10 personer, så anmäl dig gärna i god tid! Sista anmälningsdagen är måndag 10 januari 2022. Priset med logi, mat och program inkluderat är 150 euro.Anmälan till Petrus kansli, . Meddela namn, adress, telefonnummer samt eventuella matallergier.

Petrus-retreaten ordnas av:
Camilla Norkko, präst
Johannes Westö, teolog
Caroline Sandström, förtroendevald i Petrus, retreatvän

Om deltagaravgiften känns för hög så låt det inte bli ett hinder från att delta i retreaten. Du kan frimodigt vända sig till församlingen och be om att få delta i retreaten till ett nedsatt pris. Understödsföreningen Snoans vänner rf beviljar också stöd för retreatdeltagare (kontakta Cecilia Forsén, tfn 040 142 5220, e-post: cecilia.forsen[a]evl.fi eller cecilia.forsen[a]gmail.com).

På Snoans webbplats kan du bekanta dig med reteratgården https://snoan.fi/

Om du har frågor kring Petrus-retreaten tag gärna kontakt med Caroline Sandström, per e-post: carolinezsandstrom[a]gmail.com eller tel 050-336 41 33.Snoan har gjort det mesta möjliga för att deltagarna ska kunna vistas där tryggt också under epidemier som coronan.