Missionskväll med Dahlbackas

Anna och Magnus Dahlbacka med familj har nyligen återvänt till Finland efter flera års fruktbart missionsarbete i Maralal, Kenya.

I somras återvände familjen Dahlbacka till Finland efter 12 års missionsarbete bland Samburu-folket i Maralal, Kenya. Anna jobbade med att utveckla ett skriftspråk för samburu, medan Magnus jobbade med att översätta nya testamentet till samburu.

Dahlbackas har i flera års tid fungerat som missionärer för Petrus församling och nu ordnar Petrus församling ett tillfälle för alla att ta del av Anna och Magnus 12-åriga arbete. Varmt välkommen att ta del av då paret Dahlbacka berättar om sin tid i Kenya, om att starta familj mitt i ett främmande land och om hur missionsarbetet framskred.

Vi träffas lördag 25.11 kl.17 i Månsas kyrka, Skogsbäcksvägen 15.

Anmälan senast torsdagen 23 november till Petrus församlings kansli: eller telefon 09-2340 7100.

Varma hälsningar,
kaplan Ronny Thylin&co