Alphakurs

Vad är Alpha?

Alla har vi frågor. Varför är jag här? Vad är meningen? Vad är viktigt för mig? Alpha är en möjlighet att samtala om meningen med livet och tron i en avslappnad och trevlig miljö. Vi träffas 10 onsdagskvällar kl. 18 i Petruskyrkan, Skogsbäcksvägen 15.

Vad gör man på Alpha?

Vi äter middag tillsammans, lyssnar på ett föredrag om kvällens tema och sätter oss i mindre grupper och delar våra tankar om ämnet.

Vem är Alpha till för?

Alpha är till för alla! Särskilt välkommen är du som kanske inte är så van att gå i kyrkan. Alpha är till för just dig. Inga frågor är för stora eller för små och du får diskutera så mycket eller så lite du vill. Du behöver inte veta något om den kristna tron och du är varmt välkommen med, oberoende av om du hör till kyrkan eller inte. Hoppas att vi ses!

Info om kommande Alpha-kurser informeras här.

Ifall du har frågor kan du kontakta Tuomas Rosqvist

Also in english!

Alpha is a series of sessions exploring the Christian faith, run over eleven weeks.

Each talk looks at a different question around faith and is designed to create conversation. Alpha is run all around the globe, and everyone’s welcome. It runs in cafés, churches, universities, homes, bars—you name it. No two Alphas look the same, but generally they have three key things in common: food, a talk and good conversation. All the talks are in english!

We also hope to have a group for internationals where you are able to participate in the discussions in english. We meet 10 Wednesday evenings 18:00 in Peruskyrkan, Skogsbäcksvägen 15. Welcome!

Information about coming courses comes here. Ask more:

Myös suomeksi!

Alfa on sarja vuorovaikutteisia tapaamisia, joiden aikana tutkitaan vapaamuotoisesti kristinuskon perusteita. Ilman paineita. Ilman painostusta. Ilmaiseksi.

Kaikki puheet tapahtuvat englanniksi ja tarpeen mukaan järjestämme myös suomenkielisen keskusteluryhmän. Olet lämpimästi tervetullut mukaan! Ilta koostuu yhteisestä illalisesta, video puheesta ja keskustelusta. Tapaamme 10 keskiviikko iltaa klo. 18 Maunulan kirkolla, Metsäpurontie 15.

Tietoa tulevista kursseista lisätään tänne. Kysyy lisää: Tuomas Rosqvist